Vilkår

Vilkår – Salgsbetingelser

1. Partene

Selger
Firma: Max AS
Org nr.: 996199894
Adresse: Verkstedveien 4, 6517 Kristiansund
Epost: [email protected]
Telefon: 46796660 (Betjent mellom kl 08:00 og 16:00

Kjøper
Kjøper er den personen som foretar bestillingen.

2. Avtalen

Ved bestilling i nettbutikken blir kjøpesummen reservert på din bankkonto, beløpet blir først
trukket når ordren er behandlet hos oss. Avbestilling må skje før ordren blir fullført. Du kan logge inn på min side for å sjekke status på ordren. Kontakt oss på mail dersom du ønsker å avbestille.
Ordrebekreftelsen sendes automatisk når du har fullført kjøpet. Kunden plikter å undersøke
om ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen hva angår produkttype, innhold,
antall og pris. Angitte priser på nettsiden er inklusive merverdiavgift. Den totale
kjøpesummen inkluderer alle kostnader forbundet med kjøpet, så som pakking, frakt,
utlevering og emballasje. Alle priser er i Norske kroner(NOK)

Kjøpet er regulert av følgende salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over internett. Med
forbrukerkjøp menes salg av varer til forbruker som ikke handler som ledd i
næringsvirksomhet, og når selgeren opptrer i næringsvirksomhet med salg av varer over
internett.

Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven,
markedsføringsloven, angrerettsloven og ehandelsloven. Disse lovene gir forbruker
ufravikelige rettigheter.
Avtalen mellom kjøper og selger består av opplysningene vi har gitt om kjøpet i
ordrebekreftelsen og opplysninger om varene i nettbutikken, direkte korrespondanse pr.mail mellom partene og vilkårene her.

3.Betaling

Kjøp nå – betal senere! 

Vilkårene for “Betal senere” gjelder når du kjøper varer, billetter eller tjenester, og velger å betale senere. 

Når du velger å betale senere, tilbyr vi deg å betale innen 14 dager fra forsendelsen av dine varer eller billetter, eller datoen for bestilte tjenester. Klarna Bank AB («Klarna») vil overta betalingskravet fra butikken, men butikkens kjøpsvilkår vil fortsatt være gjeldende. Klarna vil sende deg betalingsinstruksjoner, slik at du kan betale direkte til Klarna. For kontaktopplysninger og mer informasjon, kan du gå til klarna.no

Motta varene før du betaler 

Klarna tilbyr deg kjøpersikkerhet, hvilket betyr at du blant annet ikke behøver å betale før du har mottatt ditt kjøp. Klarna vil også hjelpe deg dersom det skulle oppstå noen problemer med kjøpet.

Ytterligere informasjon: https://www.klarna.com/no/beskrivelse/.

Kostnader og avgifter 

Vi tar en fakturaavgift på 0 NOK per kjøp. Dersom betalingen ikke registreres innen satt forfallsdato, vil det tilkomme et purregebyr på 70,00 NOK samt forsinkelsesrente på 8,50 %. Ved fortsatt utelatt betaling sendes et inkassovarsel med nytt purregebyr. Kravet blir deretter sendt til inkasso og ytterligere omkostninger vil påløpe.

Kredittsjekk og behandling av personopplysninger 

Hvis du velger å betale senere, vil Klarna gjøre en kredittvurdering, og du vil da motta en e-post om dette. Klarna behandler dine personopplysninger for å kunne oppfylle våre forpliktelser i denne avtalen og for ytterligere årsaker spesifisert i vår Personvernerklæring. Personvernerklæringen kan du finne her eller på vår hjemmeside, og ved å bruke Klarnas tjenester bekrefter du at du har lest denne erklæringen. Vi behandler dine personopplysninger for å blant annet utføre identifisering, kundeanalyse, kredittbedømminger, markedsføring og bedriftsutvikling. Vi kan også overføre dine personopplysninger til utvalgte partnere (slik som kredittopplysningsbyråer) som kan være etablerte utenfor EU/EØS. Du finner mer informasjon om vår deling av dine personopplysninger, dine rettigheter i forhold til dette, hvordan du kan kontakte oss dersom du har spørsmål eller hvilke myndigheter du kan kontakte angående klager i vår Personvernerklæring.

Last ned ovenstående informasjonen her.

Betaling skjer ved den valgte betalingsløsning i kassen, alle betalinger håndteres av Klarna.  Ingen kort eller kreditt informasjon vil bli oppbevart av Max AS – Kreativdekor

2.1 Spørsmål knyttet til din faktura eller delbetaling

Har du ytterligere spørsmål eller funderinger er du velkommen til å ringe Klarna på 21 01 89 90 man – tors 8.30 – 20.00, fre 8.30 – 17.00, lør – søn 10.00 – 17.00.

Du kan også kontakte Klarna via www.klarna.no.

4. Reklamasjon

Dersom det er feil ved produktet og feilen skyldes Max AS, må kunden melde fra om dette innen rimelig tid. Reklamasjonsfrist er 2 år.

5. Angrerett

Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Angreretten gjelder for varer og for enkelte tjenester. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir oss beskjed innen angrefristen.

Ta kontakt med oss og informer om at du ønsker å benytte angreretten.

Dersom du ikke har mottatt angrerettskjema enten i ordrebekreftelsen eller ved levering av produktene, utløper angrefristen 12 måneder etter utløpet av den opprinnelige angrefristen. Dersom du mottar angrerettskjema innen disse 12 månedene, utløper angrefristen 14 dager etter den dagen du mottok angrerettskjemaet.

For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være tilbakelevert til riktig Selger av produktet i tilnærmet samme mengde og stand som du mottok den. Dersom du bruker eller undersøker varen(e) på en måte som går utover hva som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon og dette medfører at varen reduseres i verdi, kan Selgeren trekke fra et beløp tilsvarende verdireduksjonen i kjøpesummen som skal tilbakebetales. Ved retur av varer så er kjøper ansvarlig for å dekke retur porto.

Selgeren er forpliktet til å betale tilbake til deg det du har betalt, inkludert porto for forsendelsen, ekspedisjonsgebyr, tollavgifter, oppkravsgebyr, etc. Dette gjelder kun når hele kjøpet returneres. Hvis du uttrykkelig har valgt en spesiell frakt utover hva som er nødvendig for å frakte varen, skal dette betales av deg.

Angrerettskjema sendes sammen med pakkseddel inni forsendelsen.

5.1 Ikke avtalt retur/uavhentet vare

Ved retur av varer som ikke er avtalt på forhånd eller hvor angrerett ikke er benyttet vil ikke fraktkostnader returneres. Kun varekostnad vil returneres så fremt at varen ikke har blitt skadet i retur.

6. Endring i vilkår:

Max AS forbeholder seg retten til å endre nærværende vilkår, også som følge av lovendringer.
Kunden plikter selg å holde seg orientert om slike endringer.

7. Forbehold:

Max AS reserverer seg for skrivefeil og prisendringer. Bilder brukt på vår nettside er illustrative og
kan avvike fra varens utseende. Informasjon og bilder på nettstedet er eid av selskapet eller partner og kan ikke kopieres uten tillatelse

8.  Force Majeure

Er vi forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering, eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den, så som ved brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta- restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivstoff, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er Selgere fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.

9. Tvister

Tvister i anledning betingelsene og tilhørende bestemmelser, samt tvister som ellers angår handel på Kreativdekor.no følger norsk rett og hører inn under de ordinære tvisteløsningsorganer og domstoler, med Nordmøre tingrett som verneting ved eventuell behandling for tingrett.

Rull til toppen